HTML

HTML doboz

Nímáy és az Ő könyökficama

Vettünk egy kölyök berni pásztor kutyát, az Ő neve Nímáy. 12 hetes korában szembesültünk azzal a ténnyel, hogy genetikai rendellenességgel született. A Mi kis történetünket osztom meg Veletek, hogy tanuljatok az esetünkből, és azért hogy ez mással ne történhessen meg, mert egy kiskutya élete mindennél fontosabb, Nekünk :-)

Friss topikok

  • bilberranch: ITT VÉGE A TÖRTÉNET? most 2013. február.23 van. Hogyan folytatódik? (2013.02.23. 16:42) Nímáy Nímáy Nímáyka...
  • bilberranch: Tisztelt Blog tulajdonos! Nagyon szeretném, ha azt is kiírná, hogy a kutyus kitől származik, mert ... (2013.02.23. 14:46) Tél, hó, jégnasi....
  • Nímáy Gazdája: :-) esetleg az ellenkező oldalon :-) Köszönjük. (2012.01.13. 10:50) A nagy műtét, és ami utána történt.
  • Nímáy Gazdája: Köszönjük szépen. Megírom, hogy mi volt holnap :-) (2011.12.29. 21:25) Utazások

2012.06.26. 13:20 Nímáy Gazdája

Egy tenyésztő véleménye...

Hello,

Ma bementem a kedvenc állat-eledelesünkhöz Tündihez. Mindig nála rendeljük meg a Nímáy kajáját, táplálék kiegészítőit, játékokat, csontokat...szóval mindent. Tündi tapasztalata, figyelmessége és szakmai tudása nekünk megfizethetetlen. Buddhát is imádta, Nímáy-t is nagyon szereti. 

Nos, ott állok az üzletben és mondom Tündinek, hogy Nímáy lassan elmúlik egy éves és kaját kellene váltanunk, mert már drága és a kutyus is többet fog enni és hát segítsen, mert mégis csak Ő ért hozzá. Tündi kérdez Nímáyról, én válaszolok, amíg az addig az üzletben várakozó férfi meg nem szólal:
- Mi baja van a kutyának? 
- Jó napot, vele született könyökficama van.
- Tenyésztőtől vették?
- Nem. 
- Hát igen, aki nem tenyésztőtől vesz kutyát az ne lepődjön meg, mert az olcsó kutyával mindig bajok vannak.
- Mennyi egy kutya Önöknél?
- 1000-1500 euro, amiért kap a gazda egy olyan kutyát, amivel nem lesz semmi gond. 
Ennél a pontnál elhallgattam, mert Ő nem tudja mi min mentünk keresztül és én meg nem tudom hogy Ő meg ki a csoda. Ítélkezni nem fogok, mert Ő ebből él, de engem meg hol érdekel, hogy mit gondol. De azért a kisördög csak nem hagyott békén a vállamon:
- Ha kiderült volna egy ilyen genetikai rendellenesség a kutyáknál, akkor mit csinálnak vele?
- Elaltatjuk. 
- És ha utólag derül ki?
- Vissza vesszük, kap egy másik kutyát és elaltatjuk. Garancia van a kutyákon! 

Én azon gondolkodtam amit a beszélgetésünk végén mondott, az nálam egy kicsit kiverte a biztosítékot, és ami azt illeti szarul is esett: - Mennyi idős a kutyád?
- 11 hónapos.
- Fajta?
- Berni pásztor.
- Hány műtéten van túl?
- 6.
- Szerinted ez a kutya élt már igazán?
- Küzdött az életben maradásáért. 

Nagyon fájt, lehet hogy tényleg mi mint hülye gazdik teljesen feleslegesen segítettünk egy genetikailag rendellenes kutyának, aki nem is élt igazán? Szerintem meg élt. Hány kutya jár masszázsra? Hány kutyát visznek úszni/hidroterápiára? Hány kutyával vannak éjjel nappal 8 hónapon keresztül mindennap? Hány kutya felett döntenek, hogy életben maradjon, ne pedig elaltassák? Hány kutya alszik kanapén??? 

Hoztunk egy döntést, és esélyt adtunk neki, hogy éljen és Ő küzdött rendületlenül. Nímáy nem fog elmenni kóborolni, lehet hogy nem fog túrázni, de úszni kiválóan fog annyit amennyit csak lehet. De ettől mi nem vagyunk rossz emberek, sőt még meg sem kínoztam szegényt. Ha azt látnánk hogy ennek semmi értelme valószínűleg meghoznánk a fájó döntést és soha többet nem lenne kutyánk, de Nímáy köszöni szépen jól van. Most is itt szuszog a lábamnál, és jár az orra, meg a kis foltos tappancsai. Álmába mindig fut.

Igen, sokba került, már egy autó ára benne van, és nagyon nehéz volt minden műtét után ráfigyelni. De végig csináltuk. Ő olyan kis rokkant de különben kíváló egészségnek örvendő kutyus. Ereje van, és Ő a miénk.

Kívülről már sokszor azt mondták, hogy "nagyon szeretheted ezt az állatot, hogy ezt megtettétek érte!" Miért? Abban a pillanatban ki döntött volna másként? 

Nos, elmondtam a mai napom...amit egy idézettel zárnék:

"Mielőtt elítélsz, vedd fel a cipőmet, és járd végig az utamat. 
Járd végig a múltamat, érezd a könnyeimet, éld át a fájdalmaimat, az örömömet...Tedd meg a lépéseket, amelyeket Én megtettem és botladozz meg minden kövön amelyen Én megbotlottam... 
S mindegyik botlás után állj fel és menj tovább, úgy ahogy Én tettem. 
Csakis ezután ítélkezhetsz Rólam, Felettem. 
Akkor mondhatod azt, hogy ismersz!!!"

Szólj hozzá!

Címkék: kutya gondolatok otthon védelem változások eukanuba nímáy bernipásztor


A bejegyzés trackback címe:

https://nimay.blog.hu/api/trackback/id/tr334612179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása